Co to jest content marketing? Czy warto z niego korzystać?

Zdarza się, że prowadzisz działania marketingowe, ale zauważasz, iż nie przynoszą wymiernych korzyści. Wtedy należy spojrzeć na problem u podstaw i zastanowić się czy nie leży on w treściach, które tworzysz i pokazujesz. Ów treści (”Content”) to jeden z najważniejszych elementów działań marketingowych. Jeśli dobrze się go wykorzysta przynosi wymierne efekty. Do tego, aby zacząć tworzyć dobre i wartościowe trzeba zapoznać co to w ogóle jest Content Marketing i przynajmniej znać jego podstawy. Zatem oto kilka najważniejszych informacji na jego temat.

Content marketing – czym jest?

Content Marketing jest sposobem dotarcia do jak najszerszego grona Twoich odbiorców za pośrednictwem treści. Mowa o treściach, które ich przyciągną, zainteresują, zaintrygują i będą dla nich atrakcyjne i wartościowe. Celem może być pozostanie klientów, budowanie zaufania marki, zwiększenie ruchu na stronie. Treści często odnoszą się do usług lub produktów, które oferujemy

Czy Content Marketing to tylko treść ?

Teść na Twojej stronie internatowej, blogu, posty w social media (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter), newslettery czy nawet wysyłane oferty lub e-booki to tylko nieliczne przykłady tego jak jest wykorzystywany content w działaniach marketingowych. Jednak to nie wszystko! Content Marketing to nie tylko tekst, nie tylko to co można napisać. Bardzo istotną rolę również pełnią jako content wszystkie inne formy, które oddziałują na nasz wzrok i rpzekłądają się na sukces naszych działań, czyli między innymi:

  • Infografiki,
  • audiobooki,
  • filmy wideo,
  • podcasty,
  • zdjęcia,
  • prezentacje multimedialne
  • ruchome grafiki GIF
  • interaktywne banery
  • komunikaty głosowe
  • interaktywne minigry
  • webinaria

I wiele innych.

Przykładów jest o wiele więcej, ale podstawą Content Marketingu jest, aby dobrać odpowiedni content do prowadzonego przez nas biznesu. Jest w czym wybierać i należy dokładnie się zastanowić co naszego odbiorcę najbardziej zainteresuje i co pasuje do naszego wizerunku. Przekaz musi być naturalny i dobrze kojarzący się z naszą marką.

Zatem co z korzyściami Content Marketingu?

Pytanie jest oczywiste – czy warto zainwestować swój czas lub środki w tworzenie treści? Czy będą to realne korzyści, jeśli poświęcę temu czas, uwagę i moce przerobowe? Czy efekt moich starań będzie zauważalny? Oto kilka informacji, które pozwolą odpowiedzieć na Twoje pytania:

To jaki cel chcemy osiągnąć jest, aby nasi odbiorcy zauważyli nas. Chcemy przyciągnąć ich uwagę, do naszej marki, naszych usług czy produktów. Dzięki temu będziemy w następstwie określić cele a już na tej podstawie przejdziemy gładko do tworzenia contentu. Widać jak ważny jest to element i jest wskazane, aby poświęcić temu należytą uwagę. Jeśli jasno określimy to co chcemy osiągnąć i jakie efekty uzyskać stworzenie contentu będzie o wiele prostsze. Pamiętaj, odbiorcami są określeni ludzie, jeśli poznasz ich oczekiwania dopasujesz idealnie content do tego czego właśnie szukają.

Content Marketing to także bardzo dobre narzędzie do budowania i utrwalania w świadomości lub stworzenia od podstaw wizerunku naszej firmy. Prowadzenie choćby bloga daje Ci szanse na stworzenie wizerunku eksperta w danej dziedzinie i przełoży się to na wizerunek firmy, którą prowadzisz. Publikacja artykułów w taki przypadku, filmów, wszelakich instrukcji czy poradników dodatkowo wpłynie na promocję firmy a co za tym idzie rozszerzenie zasięgu. Zbudowanie wizerunku, który jednoznacznie będzie kojarzył się z eksperckim skłoni odbiorców do tego aby liczyć się z Twoimi opiniami i jeśli będą potrzebować informacji na jakiś temat z Twojej dziedziny to chętnie będą wracać aby odnaleźć rozwiązania a także będą polecać te treści innym.

Dobrym contentem zbudujesz zaufanie wśród swoich odbiorców. Udostępniane przez Ciebie treści będą dla nich pomocne i przede wszystkim wiarygodne. Spowoduje to, że będą wracać, zaufają Ci i będą czuli się bezpiecznie. To co pokazujesz będą traktowali jako profesjonalne źródło informacji.

Dobrą praktyką jest również wykorzystanie Content Marketingu do komunikacji odbiorców z naszą marką. Publikacja, dobrych, ciekawych, profesjonalnych treści doskonale zachęci do wyrażania zdania przez odbiorcę w formie komentarzy czy wiadomości. Warto w takich działaniach wykorzystać emocje, są najlepszym sposobem do interakcji pomiędzy marką a odbiorcą (chwytliwe i osobiste historie mają bardzo duży wpływ na taką komunikację). Zaangażowanie można również tworzyć przeróżnego rodzaju ankiety, konkursy czy też sondy. Jeśli jesteś obecny w social media (Facebook, Instagram…) warto zastanowić się na rozwiązaniami typu instastory, które idealnie posłużą do naszych działań. Tak dobra komunikacja z odbiorcą daje możliwość dopasowania swoich produktów czy usług do potrzeb. Da Ci to informacje z pierwszej ręki do należy poprawić, co zmienić, czego zabrakło a co jest całkowicie niepotrzebne.

SEO a Content Marketing?

Obecnie jakość treści dla wyszukiwarki Google jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym. Wpływa bardzo na widoczność co przekłada się na pozycjonowanie strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Ma bardzo duży wpływ na SEO. Content Marketing to takie naturalne linkowanie, które podbija wynik.

Działania SEO powiązane z Content Marketingiem dają długotrwałe efekty. Zawsze powinny być ze sobą powiązane a treści tak zoptymalizowane (frazy kluczowe) aby wyszukiwarka najlepiej to odebrała jak to możliwe. Treści powinny łączyć naturalność tekstu (aby Google nie widział w tym sztucznego pisania) i odpowiednie umieszczenie kluczowych dla nas fraz w tekście zachowując umiar. Zatem jakie materiały tak można zoptymalizować?

Są to praktycznie wszystkie materiały tekstowe, czyli artykuły sponsorowane na portalach zewnętrznych, opisy na stronie www produktów jaki i usług, wpisy na bloga, stałe teksty na stronie (strona główna, podstrony z ofertami itp.) To jest idealne pole do popisu dla SEO copywriting.

Grafika. Content dotyczy treści w nich zawartych. A dodać go możemy do każdej infografiki, ruchomych GIFów, filmów. Nie zapominajmy, aby zoptymalizować taki content aby szybko się ładował. Użytkownik nie jest skory do czekania.

Interaktywność, czyli przeróżnego rodzaju quizy, zdjęcia lub filmy z możliwością wyboru pewnych akcji. Czaty na żywo z odbiorcami.

Podsumowanie

Content Marketing to naprawdę bardzo ważny element z ogromnym potencjałem i wielką mocą. Należy pamiętać jednak, że działa to w obie strony. Zły content może przynieść odwrotny skutek niż zamierzony, zatem należy z wielką uwagą podchodzić do tematu treści. A najlepiej zostawić to specjalistom 😊

Skontaktuj się z nami
postaw na sukces

Nie wiesz jakiej usługi będzie potrzebować Twoja firma? A może zastanawiasz się ile Ciebie to będzie kosztować?

Nie zastanawiaj się, tylko skontaktuj się z nami i uzyskaj profesjonalną pomoc i odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania.

Napisz do nas